maanantai 26. elokuuta 2013

Nyt paastotaan!

 Mä oon ollu ihan hirveen turvoksissa viimeaikoina, enkä ymmärrä miksi. Oon syöny tosi terveellisesti (ja kuitenkin tarpeeksi) enkä oo käyttäny pahemmin alkoholia. Päätin ruveta pitkästä aikaa paastomaan ja valitsin tavaksi mehupaaston. Aiemmin oon kokeillu hedelmäpaastoa.

Mehupaastossa siis juodaan sokeroimattomia täysmehuja 300-400kcal edestä päivässä. Noiden lisäksi aion juoda vettä ja vihreetä teetä.

Mulle on tullu varmaan lisää lihaksiakin, mutta kyllä tekee pahaa kun vaa'an lukema keikkuu harvinaisen lähellä sitä lukua, josta lähdin alunperin liikkeelle. Nyt iltapaino oli 70,9kg, aamulla mun muistaakseni 70,1kg.

Otin muutaman tällasen ennen-kuvan, vaikka näistä ei ees näy kunnolla sitä turvotusta.


Tiedän, ettei paasto pahemmin laihduta, vaikka siinä kiloja lähteekin. Haluankin nimenomaan vaan puhdistaa mun kroppaani sekä saada vähän lisäpotkua ja motivaatiota mun laihduttamiselleni.


Enpä tiedä tuleeko ne jälkeen-kuvat näyttämään mitenkään erilaisilta, mutta sen näkee sitten. Otin myös mitan vatsanympäryksestä ja se oli tasan 90cm. Se toivottavasti on pikkusen pienempi sitten paaston päätyttyä.

Toivon myös, että mieliala ois pikkusen korkeemmalla sitten kun paasto loppuu. Tällä hetkellä vituttaa, masentaa ja ahdistaa. Pääasiassa ihan vaan huonohkosta elämäntilanteesta johtuen, mutta osasyinä tähän fiilikseen on muiden ilkeät kommentit mun kropastani ja se, että en oo huomannu mitään edistystä laihtumisessani pitkään aikaan. Lisäksi tietty vaikuttaa varmaankin se, että oon syöny tänään tosi vähän (iso annos salaattia ja noin 400kcal edestä mehua), koska oon valmistautunu tähän paastoon.


 Pari ihmistä on jo ilmottanu, ettei ne aio olla mun kanssa tekemisissä sinä aikana kun paastoon, koska musta tulee mukamas joku PMS-ämmä :D Ei nyt ihan tosissaan, mutta kuitenkin.

Huomenna eli ekana paastopäivänä mulla on töitä, mutta sitten alkaa kolmen päivän vapaa. Valitsin tarkotuksella päivät näin, että 2. ja 3. paastopäivä on vapaapäiviä, koska ne on yleisesti ottaen ne kamalimmat päivät. Sitten alkaa tulla energisempi olo, eikä enää oo pahemmin päänsärkyjä tai muita oireita.

Mikäli joku asiaan perehtymätön haluaa ruveta paastoamaan, suosittelen sukeltamaan hetkeksi googlen ihmeelliseen maailmaan. Sieltä löytyy infoa paastoon valmistautumisesta, itse paastopäivistä ja oikeaoppisesta paaston lopettamisesta.

Päivittelen fiiliksiä sun muuta huomenna tai viimeistään ylihuomenna, wish me luck!

2 kommenttia:

  1. Myös jotkin terveelliset ruoka-aineet turvottavat, joten oletko kokeillut jättää pois mahdollisesti turvottavia raaka-aineita tai vastaavasti kokeillut ruokia jotka turvotusta vähentävät?
    Kiinnostaisi kuulla tarkemminkin tuosta paastoamisesta; mitä eroja erityyppisillä paastoilla on ja mihin kannattaisi kiinnittää huomiota? Esimerkiksi mitä ja minkäverran ravintoaineita tulisi mehuissa olla joita juot paaston aikana? Jotain tiettyä mehua/valmistajaa/makua?

    VastaaPoista
  2. Oon kokeillu jättää esimerkiks kaalit, pavut, sipulin ja ruisleivän muutamaks päiväks, muttei oo ollu vaikutusta :I

    Koitan vastailla noihin muihin seuraavassa postauksessa, nyt kännykkä sekoilee!

    VastaaPoista